یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ |۲۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 29, 2024
مسابقات قرآن

حوزه/ رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: ۱۳ بوشهری به مرحله مقدماتی کشوری مسابقات قرآن اوقاف راه یافتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، علی اکبر مداح، رئیس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه استان بوشهر صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از راهیابی ۱۳ نفر از این استان به مرحله مقدمات کشوری مسابقات قرآن خبر داد و اظهار داشت: این مرحله از مسابقات نیمه اول مهر ضبط و در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر عنوان کرد: راه‌یافتگان به مرحله مقدماتی سراسری در بخش برادران سید حامد ابطحی و محمدجماله در رشته قرائت تحقیق بالای ۱۸ سال و در بخش قرائت تحقیق زیر ۱۸ سال، ابوالفضل عدالتخواه، محمد مهدی انگالیان و صادق غریبی خورموجی در رشته ترتیل، میلاد میگلی و سید عباس حسینی در حفظ کل، عبدالکریم گرگین و عبداله صمدیان در حفظ ۲۰ جزء، در رشته دعاخوانی جمشید تاو و در رشته اذان؛ مسلم داودی نژاد هستند.

مداح ابراز داشت: در بخش خواهران نیز خانم‌ها فاطمه بحرانی در رشته قرائت تحقیق، نرجس شریف زادگان قرائت ترتیل، رباب حسینی در رشته حفظ کل، وجیهه درویشی حفظ ۲۰ جزء، و زهرا ربیعی محسن در رشته دعاخوانی توانستند رتبه‌های برتر را از آن خود نمایند و به مرحله مقدماتی کشوری راه یابند.

وی افزود: مرحله شهرستانی بخش معارفی چهل‌ و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته‌های معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه، معارف صحیفه سجادیه و ترجمه سوره‌ های حجرات، حشر و لقمان در تاریخ ۱۸ مردادماه برگزار شد که ۲۲ نفر خانم و ۱۰ نفر آقا موفق به کسب مجوز در مرحله استانی شدند. آزمون مرحله استانی این دوره از رقابت‌ها در تاریخ ۵ مهرماه جاری همزمان با سراسر کشور برگزار شد که نفرات برتر به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر یادآور شد: به جز ترجمه سوره‌های لقمان، حجرات و حشر که صرفاً در مرحله شهرستانی برگزار می‌شود، مرحله بعدی رقابت‌های بخش معارفی نیمه آبان ماه سال جاری به‌ صورت نیمه‌متمرکز و مجازی از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود و برگزیدگان آن به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند که آذرماه سال جاری در استان قم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha